ترمز الکتریکی اینورتر (electrical braking Inverter)

اینورتر یک وسیله برقی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند و این از شایستگی اصلی CE+ T بیش از ۲۰ سال گذشته است!

ترمز الکتریکی اینورتر (ترمز dc) 

زمانی که اینورتر آمادگی عملکرد را دارد و مقاومت ترمز ( DBR ) در مدار وجود دارد،ترمز الکتریکی اینورتر از طریق درایو به شفت موتور القا می شود. مرحله ورودی درایو اینورتر یک دستگاه برقی است، در حالی که مرحله خروجی اجازه می دهد تا جریان در هر دو جهت جریان یابد. به این ترتیب، اینرسی بار انرژی ذخیره شده خود را به Inverter Drive می رساند، زمانی که تلاش می شود تا سرعت خود را با سرعت بیشتری کاهش دهد تا اینکه کاهش طبیعی یا coast down به دست آید.

در این حالت ولتاژ BUS افزایش خواهد یافت مگر اینکه مقرراتی برای نگهداری آن وجود داشته باشد. خازن های صاف در طول افزایش ولتاژ BUS شارژ می شوند و این باعث می شود مقدار کمی از ترمز به شفت موتور اعمال شود. معمولا این مقدار حدود ۱۰٪ است، اما این مقدار وابسته به اندازه خازن هموار است.

در این مرحله ، سوئیچ ترمز یا ‘Chopper’ نیاز است تا انرژی ترمز را به مقاومت ترمز متصل کند. مقاومت معمولا خارجی است و برای عبور جریان کافی برای مطابقت با میزان جریان سوئیچ ترمز نه بسیار بالا که تاثیرگذار باشد و اندازه فیزیکی (وات) به طوری که بیش از حد گرم شود، اندازه گیری شده است.
دکمه ‘Which Resistor’ در پایین سمت راست صفحه نمایش اینورتر، دارای دستورالعمل هایی برای اندازه گیری مقاومت در پایین ترین صفحه ترکیب مقاومت محاسبه شده می باشد.

مقاومت ترمز یا ترمز الکتریکی (Braking Resistor)

مقاومت هایی که در درایو استفاده می شوند شبیه به مقاومتی که در الکترونیک به کار می روند نیستند و در اندازه و ابعاد بزرگتری با توان بیشتر ساخته می شوند. وظیفه مقاومت در درایو تخیله کردن انرژی ای هست که از سمت موتور به درایو وارد می شود.

حالت های ترمز اینورتر

  •  ترمز دینامیکی

اشاره به نحوه جذب انرژی احیا کننده موتور توسط مقاومت ترمز ارائه شده در پیوند DC است.

  • درایو چند اینورتر مشترک باس DC

انرژی احیا کننده موتور A به باس DC معمولی برگردانده می شود ، و انرژی احیا کننده توسط موتور B. مصرف می شود. درایو چند اینورتر که از باسDC استفاده می کند ، می تواند به دو حالت تقسیم شود: یک باس متعادل DC  و یک پیوند مشترک DC  با استفاده از ماژول اتصال به باس پیوند DC متصل می شود. ماژول اتصال شامل راکتورها ، فیوزها و کنتاکتورها است که بسته به شرایط باید جداگانه طراحی شوند. هر درایو دارای استقلال نسبی است و می تواند در صورت لزوم از باس DC متصل یا جدا شود. روش متداول اتصال باس DC این است که فقط قسمت اینورتر را به یک باس DC متصل کنید.

  • ترمز DC

هنگامی که مبدل فرکانس به استاتور موتور وصل می شود ، موتور ناهمزمان در حالت ترمز انرژی قرار دارد. در این حالت ، فرکانس خروجی اینورتر صفر است ، دیگر میدان مغناطیسی استاتور موتور چرخانده نمی شود و روتور چرخان ، میدان مغناطیسی استاتیک را برای تولید گشتاور ترمز برش می دهد. انرژی جنبشی ذخیره شده در سیستم چرخشی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و در مدار روتور موتور مصرف می شود.

نقش مقاومت ترمز

در طی فرایند افت فرکانس کار ، موتور در حالت ترمز احیا کننده قرار خواهد گرفت ، و انرژی جنبشی سیستم  باید دوباره به مدار DC تغذیه شود ، به طوری که ولتاژ DC به طور مداوم بالا می رود و حتی ممکن است به یک سطح خطرناک برسد بنابراین ، انرژی احیا شده به مدار DC باید مصرف شود تا UD در محدوده مجاز نگه داشته شود. از مقاومت ترمز برای مصرف این قسمت از انرژی استفاده می شود.هر مبدل فرکانس دارای واحد ترمز است (قدرت کم مقاومت ترمز است ، قدرت بالا GTR دارای ترانزیستور با قدرت بالا و مدار محرک آن است) ، قدرت کم داخلی است ، قدرت بالا خارجی است.

روند ترمز و مقاومت ترمز

 

  • هنگامی که موتور توسط نیروی خارجی کاهش می یابد ، موتور در حالت تولید نیرو کار می کند تا انرژی احیا کننده تولید کند. نیروی برق سه فاز AC تولید شده توسط اینورتر توسط یک پل سه مرحله ای با کنترل کامل تشکیل شده از شش دیود آزمایشی در قسمت  اینورتر اصلاح می شود ، به طوری که ولتاژ باس DC در اینورتر به طور مداوم بالا می رود.
  • هنگامی که ولتاژ DC به یک ولتاژ معین (ولتاژ بازکننده واحد ترمز) برسد ،  سوئیچ تغذیه واحد ترمز روشن می شود و جریان از طریق قدرت ترمز جریان می یابد.
  • مقاومت ترمز گرما را آزاد می کند ، انرژی احیا کننده را جذب می کند ، سرعت موتور کاهش می یابد و ولتاژ باس DC اینورتر کاهش می یابد.
  • هنگامی که ولتاژ باس DC به ولتاژ معینی (ولتاژ توقف واحد ترمز) کاهش می یابد ، برق واحد ترمز خاموش می شود. در این زمان ، هیچ جریان ترمز از طریق مقاومت جریان نمی یابد ، و مقاومت ترمز به طور طبیعی گرما را از بین می برد و دمای خود را پایین می آورد.
  • وقتی مجدداً ولتاژ باس DC افزایش یابد تا واحد ترمز عمل کند ، واحد ترمز برای تعادل ولتاژ باس روند بالا را تکرار می کند و باعث می شود سیستم به طور عادی کار کند.
× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟