مواد کاهنده مقاومت زمین در سیستم ارت

برای دستیابی به یک سیستم ارت مطلوب آماده سازی و فعالسازی خاک اطراف الکترود بسیار لازم و ضروری است. در گذشته برای کاهش مقاومت خاک از موادی همچون زغال، نمک و بنتونیت در چاه ارت استفاده می شد ولی با گذشت زمان و با توجه به استانداردهای ارت و صاعقه گیر مشخص شد که این مواد به تنهایی قادر به کاهش مقاومت خاک و ایجاد یک سیستم ارتینگ مناسب و پایدار نمی باشند.

شرکت آموج فرایند اقدام به تولید سه نوع مواد کاهنده مخصوص چاه ارت نموده است که شامل:

  • – مواد کاهنده پودری
  • – مواد کاهنده ژله ای
  • – مایع احیاگر

مواد کاهنده مقاومت زمین با داشتن ترکیباتی خاص این توانایی را دارند که با روشهای شیمیایی و فیزیکی شرایط سخت اقلیمی را بهبود بخشند و با داشتن ضریب هدایت الکتریکی بسیار بالا، مقاومت الکتریکی زمین را به مقدار بسیار زیادی کاهش داده و موجب ارتقای کارایی سیستم های ارتینگ می شوند.

بنابراین برای کاهش تاثیرات فوق و پایدار نمودن میزان مقاومت ارت، استفاده از مواد earthpat پیشنهاد میگردد.این مواد، رسانایی زمینی را که در آن الکترود های سیستم زمین کوبیده شده اند افزایش داده و در نتیجه کاهش چشمگیر مقاومت خاک حاصل میگردد. از دیگر مزایای این میتوان به قدرت بالای جذب و نگهداری رطوبت اشاره کرد. همچنین قدرت چسبندگی زیاد این مواد غیر خورنده به الکترود یکی دیگر از برتری های این مواد نسبت به مواد کاهنده های قدیمی حجم کم و تاثیر زیاد است که این باعث حمل و نقل و استفاده آسانتر مواد می شود.

استفاده از مواد earthpat درمناطق سنگی، خشک و کوهستانی پیشنهاد می گردد و نیز از آن می توان به راحتی برای احیاء مجدد سیستم های ارت موجود استفاده نمود و همین امر موجب کاهش قیمت تمام شده در پروژه ها گشته و راحتی اجرای آن را نیز مقرون به صرفه می نماید.مواد earthpat به دلیل ماندگاری بالا از ایجاد تغییرات شدید مقاومتی که به دلیل پدیده تغییر فصول می باشد جلوگیری کرده و درکاهش شدید مقاومت سیستم زمین بسیار تاثیر گذار است.

× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟