سروو موتور DC چیست؟

 

سروو موتور DC چیست؟

همانطور که می دانیم هر موتور الکتریکی می تواند به عنوان موتور سروو در صورت استفاده از سروومکانیسم کنترل شود. به همین ترتیب، اگر یک موتور DC را با استفاده از سروومکانیسم کنترل کنیم، آن را به عنوان سروو موتور DC معرفی می کنیم. انواع مختلفی از سروو موتور DC وجود دارد، مانند سروو موتور DC شنت،سروو موتور DC جداگانه محرک سروو موتور DC مغناطیسی داکت،سروو موتور DC بدون برش و غیره. در میان انواع سروو موتور DC  محرک به طور متناوب ، موتور داکت مغناطیسی دائمی و براشلس DC کمتر به عنوان سروو استفاده می شود.

این موتورها که به عنوان سروو موتورDC  استفاده می شود، به طور کلی منبع DC جداگانه برای سیم پیچ میدان و آرمیچر دارند. کنترل را می توان با کنترل جریان فعلی یا جریان آرمیچر بایگانی کرد. کنترل میدان دارای مزایای خاصی نسبت به کنترل آرمیچر است و از سوی دیگر کنترل آرمیچر همچنین دارای مزایای خاصی نسبت به کنترل میدان است. اینکه کدام نوع کنترل باید به سروو موتور DC اعمال شود، بسته به کاربردهای خاص آن انتخاب می شود.

برای تشخیص درست اندازه موتور، این مشخصات باید مطابق با نیازهای بار نرم افزار مطابقت داشته باشد. سرعت شفت (RPM) سرعتی که شفت در آن می چرخد ،با توجه به تعداد دور در دقیقه (RPM) تعریف می کند.

به طور معمول، سرعت ارائه شده توسط سازنده ، سرعت بدون بار از شفت خروجی، و یا سرعت که در آن گشتاور خروجی موتور صفر است، می باشد. ولتاژ ترمینال به ولتاژ طراحی موتور DC اشاره دارد. اساسا ولتاژ سرعت موتور DC را تعیین می کند و سرعت را با افزایش یا کاهش ولتاژ عرضه شده به موتور کنترل می کند. گشتاور ، نیروی چرخشی تولید شده توسط محور موتور است. گشتاور مورد نیاز برای موتور DC توسط ویژگی های سرعت گشتاور با بارهای مختلف انجام شده در برنامه مورد نظر تعیین می شود. شروع گشتاور ، گشتاور مورد نیاز در هنگام راه اندازی موتور است که به طور معمول بالاتر از گشتاور پیوسته عمل میکند. گشتاور پیوسته ، قابلیت گشتاور خروجی موتور تحت شرایط ثابت در حال اجرا است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟