خرید سیم وکابل شیرکوه یزد

سیم افشان

شرکت سیم و کابل شیرکوه ( سهامی خاص ) در سال ۱۳۷۹ با دریافت مجوز از اداره صنایع و معادن استان یزد در زمینی به مساحت  ۲۴۶۰۰ متر مربع و زیر بنای ۳۸۶۰ متر مربع با هدف تولید سیم و کابل درشهرک صنعتی یزد تاسیس و در سال۱۳۸۰ به بهره برداری رسید.

 

شرکت سیم و کابل شیرکوه یزد

با اجرای طرح  های توسعه، این شرکت در حال حاضر با افزایش زیربنای تولید به ۱۸۶۴۰ مترمربع، توانایی تولید انواع سیم و کابل های مسی و آلومینیومی فشار ضعیف، کابلهای مخابراتی، کنترلی و هوایی را با ظرفیت سالانه  ۱۵۰۰۰ تن دارد.

شرکت سیم و کابل شیرکوه

  • شرکت سیم و کابل شیرکوه، بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، ماشین آلات بروز، مواد اولیه مرغوب و ارتقاء کیفی محصولات را از همان ابتدا سرلوحه کار خود قرار داد؛ لذا در این راستا شرکت موفق به اخذ استانداردهای ملی ایران، سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) ، همچنین گواهینامه های  ، اکو فرندلی و صنعت سبز گردید.
  • واحد آزمایشگاه شرکت با استقرار استاندارد بین المللی ISO/IEC 17025   و دریافت گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه از سازمان استاندارد، همواره یکی از معتبر ترین آزمایشگاه های همکار موسسه استاندارد ایران بوده است.
  • شرکت سیم و کابل شیرکوه  با تولید محصولات خود، مطابق  با استانداردهای ملی ایران ( ISIRI 3569-1 , ISIRI 607) و سایر استانداردهای رایج بین المللی (VDE, IEC , BS, ASTM , …) ، توانسته است همواره طی دو دهه اخیر تامین کننده  نیاز مشتریان خود از جمله شرکت های توزیع برق، مخابرات ایران و تولیدکنندگان تابلوهای برق، صنایع فولاد و کاشی و صنعت مسکن کشور باشد.

سیم افشان شیرکوه یزد

اگر به دنبال یک تعریف ساده باشیم سیم افشان هم مثل بقیه سیم ها از یک هادی و یک روکش و یا عایق ساخته میشه که شکل هادی بکاررفته در اون، این سیم رو از بقیه سیم ها جدا میکنه.

سیم های افشان هم هادی مسی دارند و هم هادی آلومینیومی. اما عایق اونها عمدتاً از جنس ‌‌پی وی سی (PVC) هست.

عده ای بر این نظر هستن که سیم افشان با هادی مسی عملکرد بهتری نسبت به سیم های افشان با هادی آلومینیومی هستن. به این علت که هادی از جنس آلومینیوم زودتر با اکسیژن داخل هوا واکنش داده و زودتر دچار زنگ زدگی میشه. همین موضوع باعث افت زیادی در طول عمر مفید سیم خواهد شد.

 

چگونه سیم افشان را از ظاهرش بشناسیم ؟

برای شناسایی سیم افشان می تونید نکات زیر رو مورد توجه قرار بدین.

۱ـ سیم افشان مثل شکل زیر دارای رشته ‌های متعدد در کنار هم هست.

۲ـ اگر روی سیم عباراتی مثل AF و MH نوشته شده باشه، به معنی افشان بودن اون سیم خواهد بود.

ویژگی های سیم افشان

نکات مهمی که باید برای خرید سیم افشان مورد توجه و تاکید قرار داد عبارتند از:

۱ـ ولتاژ اسمی این سیم ها

۲ـ میزان ضخامت

ضخامت این سیم ها باید در بازه‌ی ۰.۷ میلی متر تا ۲.۸ میلی متر باشد.

۳ـ نوشته های روی سیم

هر گونه نوشته ای بر روی این سیم ها بایستی حتماً بر طبق استانداردهای آن به فواصل کمتر از ۲۷۵ میلی متر برسد.

همچنین این نوشته ها نباید به راحتی از روی سطح سیم پاک یا محو بشوند.

۴ـ میزان مقاومت هادی

حداکثر مقدار مقاومت هادی سیم افشان بایستی برابر با ۱۳.۳ اهم بر کیلومتر بوده و اگر بیش از این میزان باشد، نشان دهنده‌ی این هست که شرکت سازنده ی آن سیم در قطر سیم و یا تعداد رشته‌های درون سیم مرتکب خطا و اشتباه شده .

۵ـ قطر مفتول هادی

قطر سیم فتول درون سیم افشان متناسب با اندازه‌ی قطر سیم تفاوت میکنه اما برای مثال برای سیم افشان ۱.۵، اون اندازه باید ۰.۲۵ میلی متر باشه.

۶ـ مقاومت روکش سیم

میزان مقاومت عایق یا روکش سیم هم متناسب با دما میتونه فرق کنه که برای دمای حدود ۷۰ درجه سانتی گراد ، حداقل مقدار مناسب ۰.۰۱ مگا اهم در نظر گرفته شده.

کاربرد سیم افشان

 سیم افشان را در داخل وسایل برقی و نیز برای حفاظت سیستم های روشنایی، در محیط خشک، درون لوله و زیر و همینطور روی گچ استفاده کرده، اما به کاربردن سیم افشان، آن هم به منظور نصب مستقیم روی سینی کابل،کانال کابل کشی و مخازن مجاز نخواهد بود.

موارد استفاده از سیم‌افشان بسیار مهم می باشد. این سیم‌افشان ها در ساختمان سازی، صنعت، آلات موسیقی، ابزار آلات تصویری و صوتی و … مورد استفاده قرار می گیرد. این سیم ها انواع گوناگونی دارند که بر حسب هادی مورد استفاده در آن ها تقسیم بندی می شوند.

برخی از محصولات سیم و کابل شیر کوه یزد

 

سیم افشان
 سیم افشان شیر کوه یزد

 

کابل های افشان (NYMHY)
کابل های افشان (NYMHY)شیرکوه یزد

 

 

کابل قدرت چند رشته با عایق
کابل قدرت چند رشته با عایقشیرکوه یزد
× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟