سیم افشان شیر کوه یزد

سیم افشان شیرکوه یزد

سیم افشان شیر کوه یزد یکی از پرکاربردترین انواع سیم برق است. این سیم‌ها در سیم‌کشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید این نوع سیم برای ساختمان یا فضای دیگری را دارید، اما هنوز با کاربرد آن آشنا نیستید، این مقاله می‌تواند راهنمایی برای شما باشد.

فهرست مطالب

  1. سیم افشان چیست؟
  2. انواع سیم افشان
  3. کاربردهای مختلف سیم افشان
  4. استاندارد سیم افشان
  5. سیم افشان شیر کوه یزد
  6. ویژگی فنی  سیم افشان شیر کوه یزد

 

سیم افشان شیر کوه یزد

 

سیم افشان شیر کوه یزد

سیم افشان شیر کوه یزد از تعداد بسیار زیادی رشته های نازک مسی انعطاف پذیر(هادی مسی نرم شده)تشکیل شده است. در این سیم به دلیل پیچش تارها طول کل سیم بیشتر است پس مقاومت الکتریکی آنها در واحد طول نیز بیشتر خواهد بود.سیم های افشان در رشته ها و قطر های مختلف در بازار موجود می باشد جالب است بدانید که این سیم ها به دلیل این که از تعداد زیادی سیم مسی نازک به هم تابیده تشکیل شده اند نرم بوده و دارای قابلیت انعطاف بسیار بالایی می باشند به همین دلیل از آن ها در سیم کشی ساختمان استفاده می شود سیم های افشان با نشان اختصاری NYAF در بازار شناخته می شوند. عمده مصرف این سیم ها در صنعت ساختمان، جهت برق رسانی به سیستم های روشنایی و پریزها می باشد.

 

سیم افشان شیر کوه یزد

انواع سیم افشان

سیم های افشان طبق مشخصات ولتاژ نامی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • سیم های افشان دارای ولتاژ نامی ۵۰۰/۳۰۰ ولت

این مدل از سیم های افشان به منظور قرارگیری داخل لوله ها و زیر و روی گچ و همچنین قرارگیری در لوله های خرطومی مطلوب می باشد.

  • سیم های افشان دارای ولتاژ نامی ۷۵۰/۴۵۰ ولت

این گونه از سیم های افشان به منظور قرارگیری درون وسایل برقی و همچنین حفاظت سیستمهای روشنایی، در مکانهای خشک ، داخل لوله ها و زیر و روی گچ مطلوب می باشد.

هادی در دسته سیم های افشان بر اساس الزامات استاندارد مربوط به کلاس ۵ (هادی افشان یا هادی قابل منعطف یا هادی انعطاف پذیر) و یا کلاس ۶ (هادی بسیار افشان) قرار می گیرد.

کاربردهای مختلف سیم افشان شیر کوه یزد

همانطور که می‌دانید انتخاب نوع سیم به کاربردی که از آن انتظار دارید، بستگی دارد. سیم‌ها و کابل‌ها بسیار متنوع هستند. بنابراین می‌توان گفت برای هر موقعیتی می‌توان از سیم مناسب استفاده کرد. در این قسمت به مهم‌ترین کاربردهای سیم‌های افشان اشاره کرده‌ایم.

  • سیم های  افشان به عنوان سیم رابط در تابلوهای فرمان ،داکت‌های زیرزمینی و ماشین آلات  استفاده می‌شود. سیم‌هایی که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. می‌توان گفت سیم‌های افشان تنها سیمی هستند که به این اندازه منعطفند.
  • از این سیم در اتاق‌های خشک، تجهیزات الکتریکی، کلیدها و تابلوهایی که تا ولتاژ ۷۵۰ ولت هستند استفاده می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای سیم های افشان استفاده در وسایل برقی و سیستم‌های روشنایی است. به طور کلی از این سیم در زمینه‌های مختلف تأسیسات و صنعت ساختمان سازی و وسایل الکتریکی استفاده می‌شود.

با توجه به نکات گفته شده، می‌توان دریافت که این سیم‌ها جزو پرکاربردترین محصولات موجود در بازار هستند.

 

استاندارد سیم افشان

راه های مختلفی برای بررسی استاندارد کابل افشان وجود دارد:

– پیش از خرید سیم برق افشار نژاد ، دقت کنید که ISIRI بر روی آن حک شده است. این کد بر روی تمام سیم های استاندارد چاپ می شود.

– بررسی ضخامت روکش سیم افشان تهیه شده از نمایندگی سیم افشان شیر کوه یزد، راه بعدی است: شما می توانید با استفاده از سیم لخت کن ، روکش سیم برق افشار نژاد را جدا کنید و با استفاده از میکرومتر ، قطر یک رشته سیم را اندازه بگیرید. آن را نصف کنید تا شعاع سیم افشار نژاد به دست آید. اکنون عدد بدست آمده را در تعداد رشته های موجود در سیم افشان ضرب نمایید تا سطح مقطع را بدست آورید و آن را با میزان استاندارد مقایسه کنید.

ضخیم تر بودن روکش سیم از میزان استاندارد منجر به دو نکته می گردد:

۱) کمتر بودن سطح مقطع سیم از حد استاندارد

۲) شکستگی سیم

– پیش از خرید سیم و کابل افشار نژاد می توانید میزان فلز هادی بکار رفته در آن را نیز بررسی نمایید. تولیدکنندگان سیم های غیر استاندارد ، در برخی موارد از مقداری آهن نیز در ساخت آنها استفاده می کنند که باعث تغییر در درصد خلوص سیم می گردد.

به منظور بررسی این نکته ، انتهای سیم برق افشار نژاد را لخت کنید. رنگ فلز سیم بیانگر همه چیز است. اگر آن را زرد و درخشنده دیدید یعنی میزان خلوص مس در حد استاندارد است. اما اگر قسمتی از سیم سیاه بود و یا به اندازه ی کافی درخشنده نبود ، می توان برداشت کرد که در ساخت آن محصول از آهن استفاده شده است. استفاده از دیگر فلزات در ساخت سیم باعث می شود که جریان کمتری عبور کند و این موضوع باعث بروز اتصالی و آتش سوزی گردد.

سیم افشان شیر کوه یزد

سیم و کابل شیرکوه یا همان سیم افشان در واقع سیم های به هم پیچیده هستند که به این دلیل پیچیدگی طول سیم بیشتر می شود. همچنین به دلیل پیچیدگی این سیم ها مقاومت الکتریکی آن نیز بیشتر خواهد شد.

سیم افشان (NYAF) این نوع سیم یکی از پر فروش ترین انواع سیم و کابل ها می باشد. زیرا این نوع سیم ها انعطاف پذیری زیادی دارد.

کیفیت سیم و کابل یکی از مهم ترین ها موارد در صنعت سیم و کابل می باشد . از آنجایی که سیم و کابل در صنعت و ساختمان به کار می رود کیفیت  آن بسیار مهم است.  کوچکترین غفلت در به کارگیری کیفیت پاییناین سیم ها باعث خسارت به مصرف کننده می باشد.

ویژگی فنی سیم افشان شیر کوه یزد

نوع سیم و کابل : سیم افشان

وزن  سیم افشان  حدودا : ۲۱ (Kg)

سطح مقطع هادی : سطح مقطع این محصول حدودا ۱.۵ میلی متر مربع است.

متراژ حلقه : متراژ این حلقه سیم حدودا ۱۰۰ متر می باشد.

ضخامت عایق : ضخامت این سیم حدودا ۰.۷ میلی متر است.

 ولتاژ نامی: این محصول حدودا ۷۵۰/۴۵۰ ولت است.

جنس عایق این سیم افشان PVC  می باشد.

حداکثر جریان تقریبی در مسافت ۱۰ متر: ۲۷ آمپر است.

 مقاومت الکتریکی این سیم و کابل ۱۳.۳ اهم می باشد.

این محصول دارای  استاندارد شرکت توزیع است. نوع حفاظت این سیم افشان بدون شیلد و فویل است.

توضیحاتی درباره شرکت سیم و کابل شیرکوه یزد

سیم و کابل شیرکوه یزد در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینی به مساحت ۲۴۵۰۰ متر مربع واقع در شهرک صنعتی یزد آغاز نموده است. سیم و کابل شیرکوه با به کار گیری ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا و بروز رسانی و نوسازی آنها تا به امروز در سایه دانش متخصصین با تجربه و نیرو های آزموده و استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه با پشتوانه رعایت استانداردهای ملی و بین المللی هدف خود را تحقق شعار (کیفیت حق مشتری است) قرار داده است.

 

× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟