استابلایزر سه فاز چیست؟

استابلایزر سه فاز

دستگاه استابلایزر سه فاز سروو موتور مدل ایستاده به همراه صفحه نمایش دیجیتالLED بوده و دارای رگولاتور دقیق جهت تنظیم ولتاژ و تامین افت ولتاژ می باشد. این مدل دستگاه به غیر از ترانسفورماتور تنظیم و دارای ترانسفور ماتور جبران می‌باشد که توانایی بهتری جهت تثبیت ولتاژ در خروجی دارد .مزیت این مدل از دستگاه ها تحمل نامتعادل بودن مقدار ولتاژ بین سه فازو اصلاح ولتاژ در کمترین مقدار نوسان می باشد.
استابلایزر سروو موتور سری HT39000 با تکنولوژی روز دنیا و با ضریب توان بالا قابلیت کارکرد در ولتاژ پایین را داشته و همواره ولتاژ خروجی را ثابت نگه می‌دارد و با توجه به مقرون به صرفه بودن و راندمان و طول عمر بالا و محافظی مطمئن در برابر مشکلات شبکه برق می باشد . از اینرو این مدل دستگاه ها در تجهیزات مخابراتی ، پزشکی ، صنعتی و خانگی کاربرد بسزایی دارد.

ویژگی استابلایزر سه فازسروو موتور

  • کنترل هر فاز به صورت مجزا
  • دارای  سه صفحه نمایش دیجیتال جهت نمایش ولتاژ خروجی و جریان مصرفی.
  • بتوان هر فاز استابلایزر را به صورت تکفاز استفاده کرد
  • قابلیت نویزگیری
  • دارای کلید bypass
  • دارای کلید تنظیم ولتاژ ورودی
  • قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی تا ۴۰۰ ولت

همچنین استابلایزر سه فاز سروو موتوری دارای هسته مسی می باشد که باعث عملکرد صحیح و دقت بالا این دستگاه می شود. این استابلایزرها در هنگام تثبیت نوسان ولتاژ دارای شکل موج کاملا سینوسی در خروجی هستند.

 

کاربرد استابلایزر سه فازسروو

 

استابلایزر سه فازسروو در شرکتهای معدن ، شرکتهای چاپ ، ماشین آلات، اداره پست و مخابرات ، راه آهن ، مدارس ، بیمارستانها ، هتلها ، وزارتخانه‌ها ، ادارات تحقیقات علمی و سایر بخش های رایانه های الکترونیکی ، ماشین آلات ابزار دقیق ، دستگاههای آزمایشگاهی ، آسانسورها و خط تولید.

محدوده تنظیم ولتاژ بسیار گسترده
برس کربن غلتکی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
طول عمر بالا (MTBF)
سروو موتورهای مطمئن و بی صداتأخیر راه اندازی برای جلوگیری از جریان بیش از حد
تجاری: مجتمع مسکونی و اداری ، آسانسور، چیلرهای تهویه مطبوع بزرگ، روشنایی، سایر سیستم های حساس
صنعتی: اتوماسیون صنعتی، CNC، رباتیک کارخانه، ماشین آلات سنگین
پزشکی: اشعه ایکس، سی تی اسکن ، سیستم ام آر آی، پرتو درمانی، تجهیزات تصویربرداری

نصب استابلایزر سه فاز 

برای نصب استابلایزرهای سه فاز ابتدا در دستگاه را باز نموده، از بخش پایین دستگاه که شامل یک ترمینال ورودی و سه ترمینال خروجی با همراه یک نول مشخص شده است ، ورودی برق ساختمان را به استابلایزر وارد نموده و خروجی ها را از استابلایزر به دستگاهی که قرار است نوسان ولتاژ آن تثبیت شود وارد می کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که دقت کنید که در زمان نصب، وجود یک نصاب استابلایزر که با دانش کافی از نصب دستگاه برخوردار باشد از موارد مهم است.

تفاوت استابلایزر رله ای ترانسی و استابلایزر سروو موتوری

۱-عملکرد استابلایزر ترانسی یا استابلایزر رله ای

در روش نخست، یک اتو ترانسفورماتور یا ترانس با چند خروجی سیم پیچ که هر یک از آنها به رله ای متصل می باشد، به وسیله یک مدار، ولتاژ ورودی را اندازه گیری نموده و با توجه به ولتاژ ورودی ، مشخص میکند که کدامیک از رله ها ولتاژ خروجی را تعیین نماید که در بهترین حالت فاصله ولتاژ بین آنها نمی تواند کمتر از (۱۰) ولت باشد. ساختار قدیمی این دستگاه ها به روش پله-پله ، نمی‌تواند ولتاژ بار را در مقدار ویژه‌ای تثبیت کند. بلکه همواره آن را در بازه معینی نگاه می‌دارد. از دید متخصصان الکترونیک به کار بردن واژه “استابلایزر” یا “استابیلایزر” برای چنین ابزاری که ولتاژ خروجی آن روی یک عدد تثبیت نشده است، نادرست بوده و “ترانس اتوماتیک رله‌ای” برای نام گذاری آن بهتر است.

۲-عملکرد استابلایزر سروو موتوری

ساختار جدید استابلایزر ها که به آنها استابلایزر سروو موتوری گفته می شود ، که برای جبران نوسان ولتاژ به کار می‌رود، از ترانسفورماتوری که سیم پیچی آن بر روی هسته‌های حلقوی انجام شده استفاده می گردد . بر اساس تغییر تعداد دور سیم پیچ بر روی هسته های حلقوی ، توسط یک جاروبک زغالی که به خروجی متصل است به کمک یک سروو موتور که از میکرو پروسسور هوشمند فرمان می گیرد روی هسته مسی لغزیده و با جابه‌جایی آن ولتاژ خروجی تنظیم می گردد.از آنجا که با جابه‌جایی‌های اندک جاروبک، می‌توان نوسانات کوچک ولتاژ را نیز جبران نمود، این استابلایزرها ( استابلایزر های سروو موتوری ) می توانند ولتاژ خروجی را با سرعت و با دقت بسیار بالا تثبیت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟